Port Lincoln - dag 1 - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Sjaan Pluim - WaarBenJij.nu Port Lincoln - dag 1 - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Sjaan Pluim - WaarBenJij.nu

Port Lincoln - dag 1

Door: Sjaan Pluim

Blijf op de hoogte en volg Sjaan

16 Januari 2013 | Australië, Port Lincoln

Vandaag in Port Lincoln aangekomen (44 graden). Port Lincoln is een kust plaatsje dat helemaal ten zuiden ligt in een gebied dat Eyre Peninsula heet. Hier zouden we 3 nachten blijven. Met uitzicht op zee hebben we eerst de tenten opgezet. Toen het dorp in gegaan. Na wat rondgelopen te hebben moest er natuurlijk ook wat gedronken worden. Drinken kan je met deze temperaturen namelijk niet genoeg doen (en dan bedoel ik niet bier of wijn, maar water tegen het uitdrogen). Ook wilden we wat eten maar helaas dat kon niet de kok had siesta tussen 2 en 6. Ook moest ik geld pinnen maar er kwam verdikkeme geen geld uit de automaat en dat terwijl mijn bon toch zeker wel aangaf dat ik geld had opgenomen. Wij naar binnen om te vragen hoe dat kon. Helaas kregen we daar te horen dat hun daar niet over gingen en dat we moesten bellen naar die bank. Jippie (niet dus) een bandje die ons verteld contact op te nemen met onze lokale bank. Das leuk zeg als je in het buitenland zit en klant van de Rabobank bent en dan nog is niet te spreken over een tijdverschil waar je mee te maken hebt. Er kwam toen een man aan en die zei dat er geloof het of niet een Rabobank net om de hoek zat. Wij daar naar toe gelopen met de volle zon op ons. Gelukkig was de bank inderdaad niet veel lopen maar ze konden mij echter niet helpen. De Rabobank is hier alleen om leningen te verstrekken aan boeren en vissers. Verdere geld transacties zijn niet mogelijk dus geen pinautomaten of andere services. Wel kregen we een telefoonnummer om te bellen. Toen toch een tentje genaamd "Del Giornos" gevonden waar we wat konden eten. Hier hebben we overheerlijke oesters gegeten. Gewone rauwe oesters lust ik niet maar de Kilpatrick oesters; dat zijn oesters uit de oven met bacon en worcestershire sauce gaan er goed in. De volgende dag was het 24 graden een verschil van 20 met heel veel wind. Trevor en Hennie hebben samen gevist maar helaas niks gevangen.

  • 20 Januari 2013 - 09:05

    Annemie:

    Hoi Sjaan en Hennie
    Allereerst van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag .
    Wij volgen je op waar ben jij nu. En genieten ervan het is zo leuk om jullie te volgen,je maakt er een mooi verslag van, het zal best warm zijn nou hier is het koud. We krijgen vanmiddag weer een pak sneeuw, nou dan heb ik liever 40 graden dat ook niet alles is maar de kou vind ik helemaal niks. Wij wensen jullie een hele fijne vakantie en zie uit naar het volgende verslag. Groetjes voor allemaal. Ferry. &. Annemie

  • 20 Januari 2013 - 10:23

    Paula:

    Wat een verschil .... Hier sneeuw en kou en jullie meer dan 40 graden. Dat is wel erg heet!
    Erg leuk km jullie belevenissen te lezen. Maarre...... hoe is het nou afgelopen met het geld uit de automaat? groetjes aan iedereen.

  • 20 Januari 2013 - 12:37

    Astrid:

    Hoi, hoi,

    Leuk verslag weer! Je maakt wel wat mee op zo'n reis. Sjaan mocht ik het vergeten ( je weet maar nooit) dan vast een heel leuk verjaardag de 22ste namens ons. Niet teveel alcohol tot je nemen, valt in dit hitte nooit goed! Ook ik ben benieuwd na de afloop van het geldverhaal......

    Groetjes,
    Astrid

  • 22 Januari 2013 - 10:24

    Ton En Elsa:

    Hallo Sjaan

    Allereerst vandaag (22jan) van harte met je verjaardag en aldaar een fijne dag toegewenst.
    Ik hoop dat het goed afgelopen is met de bank en rare fratsen meer tegen komt.
    We wensen jullie heel veel plezier toe en neem het ervan.

    Groetjes Ton en Elsa

  • 22 Januari 2013 - 11:27

    Wil :

    Hallo Sjaan en Hennie,

    Sjaan, van Harte Gefeliciteerd vandaag (22 januari). Je boft maar dat je in het verre Australie zit.
    Lekker warm!! Alhoewel, het is weer iets teveel van het goede, lees ik. In ieder geval een hele leuke dag toegewenst of misschien is de dag al weer voorbij (tijdsverschil). Doe de groeten aan Hennie en iedereen en ik lees met veel plezier jouw reisverhalen.
    Groetjes en een dikke kus van Wil.

  • 24 Januari 2013 - 19:48

    Yvonne Balvers:

    Hai Sjaan en Hen,

    Ik wist niet dat jullie op 'waar ben je nu' jullie reisverslag deden. Kwam er via Wil achter en heb je verslag net met veel plezier onderuitgezakt op de bank gelezen. Wat zien jullie toch veel van de wereld en wat maken jullie inderdaad toch rare dingen mee zoals dat gedoe met de bank. Ik heb wel met jullie te doen vanwege die hitte daar. Ben gek op de zon maar zo heet als het nu bij jullie daar is moet ik even niet aan denken. Wij genieten hier nu volop van het Hollandse winterse landschap, schaatsende mensen, kinderen die sleetje rijden en noem maar op. Maar wandelen met Duco is nu een ramp. Voortdurend heeft hij bollletjes ijs onder z'n voetzooltjes zitten en dan wil hij niet meer verder lopen. Heb de oplossing nu gevonden: flink insmeren met vaseline. Poe, poe. Wat een verschil. Sjaan, ik heb je een mailtje met onze felicitaties gestuurd. Hopelijk heb je die ontvangen. Ik blijf jullie vanaf nu volgen en wens jullie nog heel veel plezier toe daar. Groeten aan iedereen daar en veel liefs, Von en natuurlijk ook Ron




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Lincoln

Australie 2013

Vakantie doorbrengen bij mijn dochter met haar gezin

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

Hallatt Cove

22 Februari 2013

Woodbridge 17 februari

15 Februari 2013

Perth

07 Februari 2013

Old Noarlunga

03 Februari 2013

Port Adelaide 3 Februari
Sjaan

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 5045

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 31 Maart 2013

Australie 2013

Landen bezocht: